Marketing | Propagace

Nejlevnější a velice efektivní způsob reklamy je nechat si nahlédnout pod pokličku

Od Dne 17.2.2017

Občas si říkám, kam bude postupova boj o zákazníky s množstvím agresivních reklamních kampaní. Možností kam umístit svoji reklamu stále přibývá a reklamní slepota nabývá na váze. Ano tento způsob propagace je účinný, ale mnohdy jsou tyto kampaně velice přehlížené a finančně náročné. Pro vaše zviditelnění můžete použít různé druhy placených reklam nebo se vydáte cestou vytváření neplacených obsahů přes internet.

Tento způsob je velice efektní, pokud využijete dostatečné množství komunikačních kanálů, které dokážete naplňovat hodnotným obsahem. Lidé se rádi dostanou k informacím z vašeho zákulisí, a to jak neodborná veřejnost, tak i lidé z oboru. Budou se vracet na vaš blog s jistotou kvalitních informací a postupně se z vašich návštěvníku budou stávat vaši fanoušci. Váše práce bude vzbuzovat větší důvěru a v očích vašich fanoušků jste odborníkem. Někteří se k vám budou obracet s různýmí otázkami, které vám mohou dále pomoci jako zpětná odezva. Vaše produkty či služby budou vyhledávané s jistotou dobré investice.

Ať už jste začátečník nebo pokročilí naučte se sdílet vaši práci.  Tento způsob prezentace se nazývá Inbound marketing (neplacený zdroj informací šířený prostřednictvím internetu). Nevnucujete se lidem použitím např. PPC reklamy. Lidé sami si vás najdou v případě potřeby.

Strategie inbound marketingu

Je důležité být viděn. Pište o své práci a o tom co vás baví. Vytvářejte lidem obsah, který jim pomůže. Ukažte co čtete, natočte video ze své práce. Založte si účty na sociálních sítích. Nezdílejte, jaký jste si dali chutný dortíček, sdílejte to co děláte. Celé je to založené na sebepropagaci. Dobře je to popsané v této čtivé knize Ukaž co děláš.

Říkám si, proč těchto možností lidé nevyužívají ke své propagaci. Příčina je v tom, že lidé nemají čas nebo nejsou schopni napsat smysluplný text. Jeden z důvodů může být i ten, že o těchto možnostech neví. V tomto případě je vhodné obrátit se na někoho, kdo je schopný vám pomoci vymyslet pro vás vhodnou strategii.

Nemohu říci, že je tento způsob marketingu zcela zdarma. Pokud vám někdo začne psát texty (nejlépe nějaký copywriter), vytvoří video, udělá podcast, rozesílá vhodné newslettery. Všechny tyto postupy jsou časově náročné, ale někdo je udělat musí. Narozdíl od placené reklamy je výhoda Inbound marketingu, že vám veškeré vynaložené finance přinesou dlouhodobou podporu.

Jaké kanály můžete používat v Inbound marketingu

  • SEO
  • Blog
  • E-mail marketing
  • Webináře
  • Vytváření zpětných odkazů (link building)
  • Sociální sítě
  • Publikování vašich výzkumů
  • On-line PR články
  • E-booky
  • Zůčastněte se komentářů
  • Vhodná analýza

Výhody Inbound marketingu

  • Komunikace se zákazníky je obousměrná
  • Dlouhodobý prospěch
  • Zákazníci k vám přichází ze sociálních sítí, pomocí vyhledávačů a odkazů
  • Vytváříte přidanou hodnotu k vaší nabídce
  • Poměrně nízké náklady pro získání zákazníků

Aby jste správně pochopili princip, je důležité si uvědomit, že nemůžete prodávat své zboží a služby, ale pomáhát lidem řešit jejich problémy.

TAGY
SOUVISEJÍCÍ PŘÍSPĚVKY


Novinky budu posílat maximálně jednou měsíčně.