Webové stránky

Co ovlivňuje zobrazování vašich www stránek

Od Dne 13.2.2017

Máte již nějaký čas spuštěné nové webové stránky? Nikdo neudělal žádnou objednávku ani nezavolal? Důvodů může být hned několik. Jeden z nich může být ten, že vaše stránky ještě nejsou zaindexované ve vyhledávačích. Aby vaše stránky mohl vyhledávač zobrazovat ve výsledcích hledání musí nejdříve proběhnout tzv.crawling, kdy roboti prohledávají internet a hledají nové nebo aktualizované stránky. V české republice je to googlebot a seznambot.

Proces indexace můžete trochu urychlit a to tak, že botům dáme informaci, aby váš web prohledali. Vložíte své URL do těchto stránek:

Přidat stránku na Google

Přidat stránku na Seznam

Stačí přidat pouze hlavní stránku, boti prohledávají automaticky celý web a všechny obsažené odkazy.

Dobře udělané webové stránky jsou základ.

Při tvorbě webových stránek je velice důležité dobře navrhnout strukturu budoucího webu, tzv. drátěný model. Grafici často využívají svých programů k vytvoření vyzualizace stránek, ale dají se použít i programy, které jsou přímo určeny pro tvorbu drátěných modelů:

Balsamiq

Wireframesketcher

Tyto programy vám pomohou si lépe představit výslednou strukturu, ale tu musíte vymyslet sami. Je potřeba postupovat od nadřazených kategorií k podrobnějším až po konkrétní produkt.

Jednotlivé stránky by měly zaujmout nejen svojí nabídkou, ale i grafickým stylem. Každá stránka či příspěvek by měly obsahovat viditelný nadpis a pěknou fotografii. Pokud máte hodně kategorií, potřebujete drobečkovovou navigaci. Provozujete-li eshop nebo velký obsahový web, umístěte viditelně velké vyhledávací pole, které usnadní orientaci na webu. Lidé neradi klikají. Čím více prokliků tím větší šance, že váš web opustí.

Co ovlivní SEO optimalizace?

SEO vám pomůže v tom, aby byl váš web srozumitelný pro crawling. Algoritmus těchto botů je na velice vysoké úrovni a dokáží posoudit zda vaše stránky dávají smysl.

Stránky by měli vždy obsahovat tzv. on page faktory – unikátní URL, title, nadpis H1, metadestription. Stránky vám budou lidé navštěvovat pouze v případě, že někdo hledá klíčová slova vašich optimalizovaných stránek a poté na vaši dohledanou stránku klikne. Než se dostanete na lepší pozici ve vyhledávači může to trvat i několik měsíců. Při vyhledávání berou vyhledávače na vědomí i obsah, který na web umísťujete. Pokud často přidáváte příspěvky, které jsou hodnotné (žádné kopírování textů, ale pouze nové obsahy), stává se váš web pro vyhledávač silnějším.

 

Hodnotný obsah vám také pomůže se lépe umístit ve vyhledávačích.

Potřebujeteli rychlejší rozjezd, podpořte své stránky PPC reklamou.

Princip PPC (pay-per-click) reklamy je velice jednoduchý. Neplatíte za každou reklamu, kterou zveřejníte, ale platíte pouze za to, že na vaši reklamu někdo klikne. Zobrazování vaší reklamy je odvislé od síly webu, na který reklama odkazuje a ceny kterou jste ochotni za klik dát. Dále hraje velkou roli poutavost reklamy.

Reklamu není složité nastavit, ale mohou nastat dvě extrémní situace:

  1. Nikdo na vás nekliká. To může být způsobené málo poutavou reklamou, popřípadě špatně zvolenými klíčovýmy slovy a reklama se zobrazuje lidem, které vaše nabídka nezajímá.
  2. Během krátké chvíle máte vyklikaný stanovený denní limit, ale stále bez jedinného prodeje. Zde může být chyba opět v nastavených klíčových slovech. Popřípadě je celá PPC strategie zcela špatně a ve chvíli, kdy na vás někdo klikne, okamžitě odchází, protože hledá něco jiného než kam byl odkázán.

Při použití PPC reklamy máte pouze jednu šanci oslovit potencionálního zákazníka. To znamená že pokud kliknete na odkazy pod hledaným výrazem, čekáte že naleznete informace týkající se hledaného slova a ne něco podobného. V tuto chvíli většina lidí odchází. V největší míře mají tyto nedostatky eshopy, který si ulehčují práci a udělají pouze pár PPCéček s tím, že si návštěvník prohledá jejich úžasný web a něco si tam určitě najde.

 

Pro správný výsledek PPC reklam je důležité mít dobře strukturovaný a srozumitený web.

Je dobré dělat PPC co nejpodrobněji. Pokud nabízíte služby, měli by jste udělat PPC na každou službu zvlášť. V případě eshopů je třeba udělat PPC na všechny kategorie a na každý produkt jednotlivě. Dále je možné specifikovat nabídky pro jednotlivé regiony, města či ulice. Zde nám narůstá počet reklam na velké množství.

Ale pouze takto dosáhnete požadovaných výsledků.

TAGY
SOUVISEJÍCÍ PŘÍSPĚVKY


Novinky budu posílat maximálně jednou měsíčně.